Fontos szolgálati közlemény

21967

Sziasztok,

bitangnagy hírünk van: örömmel és izgatottan tájékoztatunk Benneteket, hogy hosszú hónapok előkészítő munkája után, a mai naptól a Xiaomishop fejlődésének új szakaszába lép. Sok dolog meg fog változni – rossz irányba persze szerintünk semmi sem – és néhány dolgot majd szoknotok kell.

SPOILER: a legfontosabb, vagyis hogy “A legnagyobb Xiaomi választék, a legrégebbi magyar Xiaomi webáruházból. Magyar nyelven, magyar ügyfélszolgálattal, magyar garanciával!” – nos, ebben nincs változás, ez marad!

A probléma

Amint azt tudjátok, a Xiaomishopot eddig a Yamoto Magyarország Kft. üzemeltette. Ez a mi saját cégünk, ahogy azt mondani szokták: “100%-ban magyar tulajdonú vállalkozás”. Nyolc éve működünk, nagyot fejlődtünk és sokat tanultunk – de most ideje, hogy továbblépjünk, mert további növekedéshez a Yamoto eszközei már nem elegendők.

Ez a probléma már régóta érezhető volt – ellátási nehézségek, likviditási krízisek, stb – és régóta törtük a fejünket, hogy mi lehetne a megoldás. A Xiaomishop szerelemprojektként indult, nem akartuk elveszíteni. Ugyanakkor ahogy növekszik a Xiaomi népszerűsége egyre többféle elvárásnak kellene megfelelnünk: mindennaposak a viszonteladói megkeresések, jönnek a nagyvásárlók (önkormányzatok, multicégek) és persze itt vagytok Ti, Xiaomi rajongók, a legfontosabbak, a webshop vásárlói – hiszen ti kommenteltek a posztjainkhoz, ti védtek meg minket, ti adtok hasznos visszajelzéseket, a ti kritikáitokból tanulunk.

Úgy érezzük, hogy már nem tudunk megfelelni ennyiféle igénynek egyszerre. Vannak könnyebb időszakok, de figyelembevéve a következő karácsonyi szezont és a évenkénti duplázós fejlődést, már nem akartunk megkockáztatni egy esetleges karácsonyi ellátási katasztrófát.

A megoldás

Mindannyian érezzük a kínai cégek, webshopok egyre növekvő térnyerését Európában. Innen jött az ötlet: mi lenne ha nem csak elviselnénk a térnyerésüket, hanem egyenesen beengednénk őket, de úgy, hogy az ellenőrzés mégis nálunk maradjon? Működhet, de csak egy, a jelenleginél bonyolultabb struktúrában tudjuk megoldani, ezért át kellett alakítanunk a működésünket. Az ötletünkhöz sikerült több partnert is találnunk, közülük az egyikkel indul a projekt először a projekt, aztán néhány héten belül becsatlakozhatnak a többiek is, ha tudják hozni a minőségi elvárásainkat. Itt azonban jött a következő probléma: a partnerek számára a magyar piac kicsi, ezért több országban is el kell indítanunk a webshopot (az első Románia, a többi előkészítés alatt). Ez egy nagyon nagy ugrás nekünk (talán túl nagy is), de eddig még sosem futottunk el a kihívások elől, mindig beleálltunk, ez a hajtóerőnk, mindig is a nagy focira hajtottunk.

Az új felállás

  • a készletet és a számlát a vásárlónak az első új partnerünk (Mi Global Stores LTD) adja, őt követi majd néhány héten belül még két beszállító, akik majd versenyezni fognak a megrendeléseitekért,
  • mivel a partner(ek) által adott számla magyarországi céges vásárlóknak nem feltétlenül megfelelő (ÁFA visszaigénylésre nem alkalmas), ezért az ő számukra külön webshopot hoztunk létre Mishop.hu néven, amelyet a MIUI Magyarország Kft. üzemeltet majd (ő lesz az értékesítő is), amelyben meg ott vannak a közkedvelt miuihu rom fejlesztői is, Szabó Kornél (Rajen) és Varga Gyula (vagyula), akiknél régebben aztán igazán nem sokan vannak hazánkban a Xiaomi témában,
  • a viszonteladókat és nagyvásárlókat a Yamoto Magyarország Kft. szolgálja ki – ha esetleg viszonteladó szeretnél lenni, akkor erről a yamoto.hu weboldalon tájékozódhatsz – hamarosan készen leszünk vele, de most elég sok a meló,
  • a Xiaomishop üzemeltetése és marketingje marad saját kézben, viszont a központját áthelyezzük Londonba, ahol is a Smartducks LTD cégünk működik – innen üzemeltetjük majd a romániai (Xiaomimobile.ro) és az újabb webshopokat is,
  • a magyarországi ügyfélszolgálat és terméktámogatási csapat (benne azokkal a szakemberekkel – Komáromi Atti, Kuli Tomi, Szőcs Atti – akiket Ti is ismertek) természetesen marad Budapesten. Továbbra is számíthattok rájuk, eHelpdesk Kft. néven folytatják a munkát.

Mit várhattok ettől a konstrukciótól?

Mivel mind az üzemeltetés, mind az ügyfélszolgálat saját kézben marad, így oda tudunk figyelni az igényeitekre. Tudjuk, hogy mire van szükségetek, ismerünk benneteket és fontosak vagytok nekünk. Úgy fogjuk végezni a dolgunkat, hogy ebben ne legyen hiba, erre lesz garancia a magyarországi terméktámogatási és ügyfélszolgálati csapat.

Mivel a partnerek tőkeereje legalább egy nagyságrenddel nagyobb, mint a miénk, ezért az ellátási gondok is meg fognak szűnni: az egészen új Xiaomi cuccokat leszámítva minden készletről megy majd, csak annyi lesz a kérdés, hogy EU raktárból vagy a kínai raktárból jön-e az áru (az utóbbi nyilván hosszabb szállítási idővel).

A Xiaomishop néhány hónapon belül Xiaomishop.eu néven több országban is működő, többnyelvű oldallá válik (amint sikerül SEO szempontból is ügyesen átvinni a .hu és a .ro domaint és egyesülhetnek a webshopok), de persze továbbra is kiszolgálja a magyarországi vásárlóit.

A termékek eladási ára csökkenni fog. Az árat továbbra is mi határozzuk meg és tartalmazni fog minden költséget (vám, VAT, ilyesmik) úgy, ahogyan most is – vagyis nálunk továbbra sem lesz olyan kavarás, mint a kínai webshopoknál, ahol egy kínai beszállításnál felmerülhet vámköltség, illeték, stb. A partnerek versenyezni fognak a beérkezett rendelésekért – aki ugyanolyan minőség mellett alacsonyabb árat tud adni, azé a megrendelés. Ha valamelyik partner által szállított termékre panasz érkezik, vagy elhúzódik az általa vállalt szállítási idő, ahelyett keresünk másikat.

A termékek a partnerektől először a mi raktárunkba kerülnek majd, ellenőrzés és csomagolás után pedig a mi futárszolgálati partnerünk fogja szállítani a megrendelőknek. Így tudjuk ellenőrizni, hogy pontosan azt kapjátok, amit rendeltetek, minden tartozékával, kiegészítőjével együtt. Az esetlegesen elkeveredett, elveszett csomagokért (ezt sosem lehet teljesen kizárni) továbbra is teljes felelősséget vállalunk.

A garanciaidő egységesen 2 évre emelkedik és továbbra is Magyarországon működik a szerviz és az átvétel.

A Xiaomishopon a közeljövőben bevezetünk több, régóta hiányolt szolgáltatást is, mint a bankkártyás fizetés, a csomagpontos kiszállítás, a kiterjesztett garancia, vagy a részletfizetés. Az ezekhez szükséges fejlesztéseket még a nyár végéig be is akarjuk fejezni.

Mit várunk mi ettől a konstrukciótól?

Végre lekerül rólunk az a teher, amit a folyamatos és nagymértékű növekedés okozta ellátási problémák okoztak. Ez mostantól a partner gondja – ha nem bírkózik meg vele, úgy ahogyan azt mi vártuk, akkor váltunk, és jön a következő partner. A mi dolgunk, hogy egyre több potenciális Xiaomi rajongót és vásárlót érjünk el (és legyünk segítségükre), a partner dolga, hogy mindig legyen elég áru, elég készlet.

Végre arra koncentrálhatunk, amit igazán szeretünk: hogy egyre több emberhez jutassuk el a Xiaomit és egyre magasabb színvonalon segíthessük a Xiaomi eszközök használatát. Hogy végre nyilt napokat, találkozókat szervezhessünk. Hogy nyugodtan tesztelhessük, videózhassuk, nyomogathassuk a sok izgalmas Xiaomi cuccost. Hogy végre Ti kapjátok a legtöbb figyelmünket.

 

Nos, röviden ennyi. Őszintén hisszük, hogy nagy sztori, nagy kaland lesz ez nekünk is és Nektek is. Az első néhány napban biztosan lesz bénázás, előre is elnézést kérünk tőle, gőzerővel azon dolgozunk, hogy minél kevesebb kellemetlenséget okozzunk! Nagyon izgatottan várjuk a fejleményeket, reméljük, Ti is! Kövessétek a Facebook oldalainkat, blogunkat, ott értesülhettek a kaland aktuális fejleményeiről!

Még egy dolog: ha még maradt kérdésed, akkor olvasd el az új ÁFF-ünket, abban igyekeztünk minden részletet kibontani!