A Xiaomi jövőkép – ahogy mi látjuk

217

 

Szerintünk a Xiaomi vitathatatlanul a jelen kor egyik legizgalmasabb és leginnovatívabb vállalkozása. Már csak a részvénykibocsátást várjuk, mert az nagyjából olyan dolog lesz, mintha valaki az elején felkínálta volna neked, hogy potomáron vehetsz Apple részvényt – csak egy hülye nem hagyta volna ki, nem igaz?

Na, nagyjából ez van a Xiaomival – leszámítva, hogy azért nem lesz az a részvény annyira potomáron, mert akik figyelik az eseményeket, pontosan tudják, hogy milyen potenciál van ebben a vállalatban. De nézzük meg, hogy mire számíthatunk! Játszunk el a gondolattal, hogy Xiaomi részvényünk van, és tudni szeretnénk milyen esélyekkel és várakozásokkal érdemes megtartanunk azokat.

 

Pár évvel ezelőtt a trendi műszaki cikkek kimerültek a mobiltelefonokban, notebookokban, digitális fényképezőgépekben és esetleg a ritkábban előforduló ebook olvasókban. Mára azonban a vágy tárgyai jóval szélesebb körre bővültek, mivel megjelentek olyan új termékcsoportok mint az okos otthon kiegészítők, sport kamerák, 360 fokos kamerák, gimbalok, bluetooth hangszórók, fejhallgatók, drónok, elektromos közlekedési eszközök, okos hűtők, smart klímák, rollerek, segway-ek, okoskarkötők, okosórák és okos mindenfélék. Ez a lista rövidítve is elég hosszú, ezért van az, hogy egy-egy cég általában csak nagyon kis terület átfogására képes egy ilyen óriásira duzzadt eszköz portfolió lefedése kapcsán. A Xiaomi viszont nem ilyen cég.

Ha a Xiaomi jövőképre gondolunk, és arra a globális sakkjátszmára, amelyet olyan játékosokkal vív, mint a Samsung vagy az Apple, akkor látszik, hogy ehhez viszont nem lesz elég a széles termékpaletta. Az Apple viszi az okostelefon bevételek 51%-át, elképesztő profittal és tartalékkal, míg a Samsung az eladott mennyiségek listáját vezeti – és beszállítója az Apple-nak. Amennyiben viszont a Xiaominak sikerül megtartania az indiai vezető szerepét (ahol megelőzte a Samsungot), akkor ezen a friss és nagy tempóban növekvő piacon annyira meg tud erősödni, hogy bőven lesz elegendő erőforrása és tartaléka a további tejeszkedéshez. (Amit szinte bizonyosan nem a telített, agyonszabályzott és agyonbonyolított EU piacra fog fókuszálni, hanem a jóval egyszerűbben és könnyebben megszerezhető ázsiaira. Csak mondom “idefele”.)

Azt se felejtsük el, hogy küszöbön áll a következő nagy boom: jönnek az elektromos autók. Kínában óriási állami és magán erőforrásokat biztosítottak erre a célra, hiszen a fejlődő gazdaság és életszínvonal egyre több gépjármű birtoklását teszi lehetővé, de ez együtt jár a már most is szinte elviselhetetlen légszennyezéssel. A Xiaomi már most érdekelt (az a legendás Xiaomi-ökoszisztéma!) egy elektromosautó gyártó vállalatban és biztosak lehetünk abban, hogy ezt nem ok nélkül tették – ha ez az üzletág beindul, az lényegesen nagyobb durranás lesz, mint az okostelefonoké, pedig az sem volt kicsi! És van a Samsungnak elektromos autója? Én még nem hallottam róla. És az Apple-nek? Hahaha, az iCar úgy tűnik örök pletyka marad – ki akarna egy olyan autót, ami le tud fagyni a telugu karaktertől, bocsi Apple!

Szóval, nálunk egyébként is- de az elektromos autó miatt mindenképpen – nyerő a Xiaomi. Az IPO már alakul, várjuk, hogy vehessük a  részvényt! Hajrá Xiaomi!

Amikor ezeket a sorokat írom, éppen az a hír, hogy feltünk egy titokzatos Xiaomi gamertelefon, ami rekord AnTuTu pontszámot produkált (OK, tudom, most sokan felszisszentek, mer’ az AnTuTu az ördög maga – na ők biztos soha nem nézik meg a kijelző felbontást sem, mondván, hogy az is farokméregetés). Persze vannak ilyen-olyan hírek mindig, de a Xiaomi nem egy kis gyártó, amelyiknek egy dobása van csak és akkor nagyot kell dobni. Volt már olyan, hogy a Xiaomi volt az AnTuTu rekorder, és ezek szerint biztosan lesz is még. Erről beszélek: mindig van valami durranás, valami váratlan, valami izgalmas. Reméljük még nagyon-nagyon sokáig!